wtorek, 30 czerwca 2015

Almost to die for

♫ Paramore - For a pessimist, I'm pretty optimistic! 

Tęczowe dramy na facebooku są przerozkoszne. Zabijają nudę, pozwalają pośmiać się z co poniektórych osób, tym samym dając osobie czytającej satysfakcję z posiadania inteligencji i logicznego myślenia. 


((((good vibes)))) 

Od poprzedniego posta minęły 3 dni, które poświęciłam nad rozmyślaniem nad dalszymi pomysłami. Nie powiem, wyszło mi to na dobre! Polubiłam się z pisaniem recenzji, dlatego dzisiejszy wpis również obróci się w tematyce literatury.
Muszę przyznać, że do kupna książek mam przeogromne szczęście. Co chwilę znajduję istne perełki na internecie, dokonuję wymiany z innymi użytkownikami, odwiedzam wszelkiego rodzaju księgarnie, kupując lektury na przecenie lub po prostu wybieram się na targi książki (w 2014 nie byłam i mam z tego powodu ogromny ból pośladków).




W roku ubiegłym, będąc na wakacjach, co sekundę zatrzymywałam się na jakieś 20 minut przy każdym stoisku. I się opłaciło! Łącznie wydałam niecałe 50 zł na 7 książek! Jedną z nich była "Kocham Cię prawie aż po śmierć" autorstwa Tate Hallaway. Kupiłam ją w ostatnim momencie, gdyż właśnie pakowaliśmy się do samochodu. Pomimo tego, że mówi się, że nie powinno oceniać się książki po okładce- ja to zrobiłam. Fotografia ukazująca piękną dziewczynę całkowicie mnie omotała, dlatego rzuciłam, UWAGA, PIĘCIOMA ZŁOTYMI i wyszłam z małej księgarni.



Nie pożałuję tego wyboru do końca mojego życia. Tematyka- wiadomo, fantastyka z nutką romansu i domniemanego "horroru" (każde wydawnictwo książkę o wampirach/czarownicach/postaciach fantastycznych opisuje jako horror rodem ze Stephena King'a.. nie rozumiem). O czym dokładniej mowa? Główna bohaterka, Anastazja, obchodzi swoje 16-te urodziny. Prezentem jest.. pojawienie się nieznanego dotychczas ojca, który oświadcza jej wszem i wobec, że awansował na pozycję króla wampirów, a co za tym idzie- jego córka właśnie została księżniczką. Nie byłoby w tym nic "dziwnego" (oczywiście dla tamtego świata), gdyby nie to, że w żyłach Anastazji płynie również krew czarowników- po mamie. Nie byłoby również w tym nic "dziwnego" (znów dla tamtego świata), gdyby nie to, że rody wampirów i czarodziejów od wieków są śmiertelnymi wrogami. Wszystkie stronice opowiadają o borykaniu się pomiędzy dwoma bytami, albowiem nie dość, że szesnastolatka musi znieść pożerających się wzrokiem rodziców, to jeszcze jest skazana na miłosny wybór- lekko melancholijny wampir czy może czarownik o nieskazitelnej urodzie?
Książka niesamowicie trzyma w napięciu i nakazuje krzyczeć "JEZUS, BIERZ TAMTEGO!!" (no dobra, chyba tylko ja tak robiłam). Wciąga, pobudza wyobraźnię, zmusza do angażowania się w każdy wątek. Przeczytałam ją w jedną noc (i zamierzam to powtórzyć) i megamegamega polecam. Niestety kolejne części nie są dostępne w Polsce i wątpię, by kiedykolwiek się u nas pojawiły. A SZKODA! Bo bardzo chciałabym się dowiedzieć co słychać u Anastazji.
Książka, z tego co jeżdżę i widzę, nie jest dostępna w żadnej bibliotece. Ale! Często pojawia się na różnych targach i wystawach "książki za 3,4,5 zł". Niemniej jednak jej cena wynosi- 


☛ KOCHAM CIĘ PRAWIE AŻ PO ŚMIERĆ 32,80 zł (286 str.) 
Cena jest zbyt wygórowana, jak na moje oko i patrząc na ilość stron, ale mimo wszystko- warto, jeżeli zobaczy się ją w księgarni. 

TREŚĆ ★★★★★
OKŁADKA ★★★★★
CENA ★★✩✩✩
OGÓLNE WRAŻENIE ★★★★★ 


xo wiesiek
Share:

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać książki, ale często mam problemy ze znalezieniem tej "właściwej". Dzięki Twoim recenzjom nie muszę marnować czasu ani pieniędzy na książki, które nie są warte przeczytania.
    Mam nadzieję, że wpadniesz też na nojego bloga http://8wszystkonic8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

★゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜★

Dziękuję za wszystkie komentarze, które nieustannie podnoszą mnie na duchu, napędzając do pisania. Oczywiście przyjmuję na klatę każdą krytykę, niemniej jednak tylko wtedy, kiedy jest ona dzielnie uzasadniona. Chcąc Wam się odwdzięczyć, proszę o jedno- podawajcie linki do Waszych blogów!

Dziękuję ♡