sobota, 1 sierpnia 2015

Poczwarze życie (+ niespodzianka dla czytelników!)

♫ Red Hot Chilli Peppers - Road trippin 

Dzień doberek! Nie chcąc się rozwodzić nie na temat (gdyż zrobię to w następnym poście), od razu przejdę do rzeczy.
Nie powiem, dzisiejszy wpis jest dla mnie.. ważny. Dla mojej duszy, serca, dla świętego spokoju. Będę miała świadomość tego, że spełniłam swój czytelniczy obowiązek. Nie rozumiecie o co mi chodzi, prawda? Już tłumaczę! Na dzisiaj bowiem przygotowałam recenzję książki. Najprawdopodobniej najpiękniejszej książki, na jaką udało mi się trafić.

Swego czasu rodzice dzielnie współpracowali z wydawnictwem "świat książki", który co jakiś czas przysyłał nam lektury (nie zawsze wychodzące spod ich skrzydeł). Były ciekawe encyklopedie, był nudny "Tambi. Rozszyfrowana pieczęć", były również poradniki. Generalnie, nic, na czym dłużej można by było zawiesić dłużej oko. Aż wreszcie, podczas pewnego słonecznego poranka, do drzwi mojego domu zapukał kurier z paczką w ręce. 


Uczęszczałam wtedy do podstawówki, bodajże 3 klasy, więc na ów rzekomą "perełkę" zbytnio nie zwracałam uwagi. Dopiero po opowieści siostry coś mną ruszyło. I dobrze, że się tak stało. "Pieniądze szczęścia nie dają"- ta książka jest idealnym tego przykładem. Główna bohaterka, Ewa, wraz ze swoim mężem, Adamem, prowadzą dosadne, pełne miłości życie. Kariera, wspaniały dom.. brakuje tylko dziecka! Gdy wreszcie maleństwo przychodzi na świat, wszystko wywraca się do góry nogami. Potomstwo cierpi na zespół Downa, co eliminuje wszystkie plany małżeństwa wobec ich przyszłości. Walka ze społeczeństwem, nietolerancją i kompletną odrazą większości. Walka z samym sobą. Z mężem. Z chorobą dziecka.
Lektura niesamowicie wzruszająca, dająca do myślenia, wciągająca. Dopiero przy niej tak naprawdę się zastanowiłam "po co żyję?", "dlaczego płaczę, skoro inni mają gorzej?". W sąsiedniej miejscowości znajduje się rodzina, w której występuje wspomniany syndrom. Przez tyle lat obserwowałam tę dziewczynę i dopiero po przekartkowaniu stronic napisanych przez panią Terakowską, zaczęłam patrzeć na to wszystko inaczej.
Mam cichą nadzieję, że niektórzy z Was sięgną po Poczwarkę, gdyż, przysięgam, całość jest warta uwagi, zupełnie tak, jak większość książek Doroty Terakowskiej. Wspaniała pisarka, wspaniały człowiek, wspaniała kobieta.
Wydaje mi się, że dzieło jest dostępne w Waszych bibliotekach, ale, jeśli nie- 

☛ POCZWARKA 29,99 zł (322 str.)
W mojej opinii- cena odpowiednia, patrząc na ilość stron i przesłanie, jakie za sobą niosą. 

TREŚĆ ★★★★★
OKŁADKA ★★★★✩
CENA ★★★★★
OGÓLNE WRAŻENIE ★★★★★ 

★゜・。。・゜゜・。。・゜☆゜・。。・゜゜・。。・゜★
A teraz coś super, szałowego dla wytrwałych, którzy dotarli do końca wpisu! Po raz pierwszy zostałam nominowana do LBA (w następnym poście do tego nawiążę), dlatego postanowiłam, że fajno by było dać szansę innym. A więc! Osoby, które tak jak ja wcześniej, chcą zostać nominowane do Liebster Blog Award, niech przedstawią link do swojej strony w komentarzu, a ja, za pomocą sprawiedliwego losowania, wybiorę blogerów którym powysyłam wymyślone przeze mnie pytania.
Czas, start! ヽ(・ω・`)
Share:

92 komentarze:

  1. Nie sięgam często po polskich autorów, ale jak widac- czas to zmienić :)
    Zapraszam na mojego bloga z recenzjami książek <3
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że ja również, ale Dorota Terakowska jest totalnym wyjątkiem.

      Dziękuję, na pewno zajrzę! :))

      Usuń
  2. Bardzo fajna książka,podobał mi sie post!
    http://wikiandmarta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy blog :)
    Będę wpadać tu częściej! :*
    Obserwuję :*
    http://you-only-live-oncee-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Również do Ciebie zaglądnęłam!

      Usuń
  4. chyba jednak przeczytam tą książkę :)
    pozdrawiam

    http://baya-hand-made.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i blog! :)
    Obserwuję i pozdrawiam. ;)
    natkaa1.blogspot.com zapraszam ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę książkę, jak i wiele innych tej autorki, jest bardzo dobra świetnie ukazuje ten problem i to jak różnie sobie radzą z nim różni ludzie. Ci którzy nie mają wyjścia i muszą się zaopiekować dziewczynką i ci którzy pragną uciekać od problemu. Wmawiając sobie, że go niema a jeśli jest to to i tak nie ich wina. Jak ludźmi kieruje strach i jak dużo czasem potrzebują czasu by to wszystko zrozumieć... Czy zrozumieć? Nie są pewne rzeczy których nie da się zrozumieć, ale mogą nas czegoś nauczyć. W tej książce podoba mi się Raj. Cudowne miejsce gdzie zawsze jest poranek. Gdzie Myszka jest wolna, gdzie nie jest sama. Gdzie jest On.
    Pozdrawiam
    Randaksela
    Pudełko w piwnicy
    Zorza poranna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za piękny komentarz. W pełni się z Tobą zgadzam i cieszę się, że rozumiesz tę książkę tak, jak ja :)

      Usuń
  7. Moją ulubioną książką tej autorki jest absolutnie i bezwzględnie: Tam gdzie spadają Anioły. Jeśli nie czytałaś polecam. Cudowna historia o roli dobra i zła w świecie. O ich nierozdzielności w świecie. O rodzinie, która częściej jest osobno niż razem. O tym jakie rzeczy, zdarzenia zmieniają bieg naszego życia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki nie czytałam, sama nie "siedzę" w takich gatunkach. Zdecydowanie wolę dreszczowce c:
    Ale o gustach się nie dyskutuję. Poza tym bardzo ładny design bloga. Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

    ~alexy-blog.blogspot.com~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Mimo wszystko poważnie polecam. Książka napisana językiem lekkim, powiedzmy, że młodzieżowym. Przez nią się przepływa :)

      Usuń
  9. Nie czytałam, ale w ten poniedziałek wybieram się do empiku :3 Szczerze zachęciłaś mnie do tej książki ;o
    http://dicnieprawdopodobneajednak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie! :D Doprawdy jest sens, by po nią sięgnąć :)

      Usuń
  10. Bardzo poruszająca recenzja,zachęca do lektury.Chyba się skuszę.

    www.SpyofLife.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią sięgne po tą książke,ponieważ już od dawna zastanawiam sie co nowego przeczytać :) Zapraszam na nowy wpis :)
    http://couplethoughtss.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oto, proszę bardzo, propozycja podana jak na tacy! :D Już zaglądnęłam :)

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiem co będę czytac na plaży
    genialny blog!
    www.loviseta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. CZasem lubię dowiedzieć się co w czytelniczym świecie:)
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post, super, że opisałaś książkę, chyba niedługo też sobie ją kupię. :D
    Tutaj link do bloga- http://miisakiii.blogspot.com ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam tę książkę i jest dobra, ale w ferworze książek o niej zapomniałam, a Ty mi o niej przypomniałaś: )
    Mój blog:
    Przemyślenia Kai http://przemysleniakai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam w poście, spełniłam swój czytelniczy obowiązek. Zajrzałam! :)

      Usuń
  17. Jeszcze książki o takiej tematyce nie czytałam, ale chyba muszę to zmienić. Bardzo ciekawa recenzja i dziękuję ci za to, że nie zdradziłaś całej akcji niszcząc przy okazji innym przyjemność z czytania :*

    http://strumykzmarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam co mogłam, by nie zdradzić całej fabuły. Naprawdę walczyłam sama ze sobą! :D

      Zajrzałam :)

      Usuń
  18. swietny post ;) Musze kupic ta ksiazke ; )

    http://brunettevibes.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) Mam nadzieję, że przypadnie Ci ona do gustu!

      Usuń
  19. Świetny post :)
    http://suneshinebaby1.blogspot.com/2015_08_01_archive.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz słysze o tej książce *.*
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem, szybciutko, biegnij do księgarni! :D

      Usuń
  21. Bardzo fajny blog ! :)
    Pozdrawiam,
    Martyna z bloga http://pocztowkizeswiataikraju.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny blog :)
    Będe zaglądać
    Dzięki za koma u mnie
    patrzmy-inaczej.blogspot
    com

    OdpowiedzUsuń
  23. tu się można zgłosić do nominowania?
    http://loviseta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, wystarczy, że pozostawisz link do swojego bloga :)

      Usuń
  24. Byłam w zeszłym roku na Korfu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na pewno siegnę po tą książkę. Mi też dziecko wywróciło życie do góry nogami i wszystko się zmieniło, ale na szczęście nie jest chore. Nie potrafię wyobrazić sobie poświęcenia i przy tym także cierpienia gdy maleństwo jest chore. Podziwiam. ..
    Pozdrawiam i obserwuję oraz zapraszam do siebie 😊
    http://landvanity.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identyczne zdanie. Trwanie przy zdrowym dziecku wymaga wielu wyrzeczeń, a co dopiero przy dziecku chorym. Bardzo dziękuję, na pewno zajrzę!

      Usuń
  26. świetna książka :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    poklikasz w linki?
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  27. Ach poczwarka :) ciężko mi powiedzieć, czy lubiłem tę książkę :) jako jedna z nielicznych w gimnazjum ( po Krzyżakach, Małym Księciu itd. ) spełnia swą rolę i czegoś mnie nauczyła. Wzruszyłem się na niej kilkakrotnie :) Fajnie to opisałaś :) sam napisałem książkę - ma się ukazać przełomem września i października :) może zechcesz ją ocenić? zapraszam do mnie: zakochanymol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tak Tobą ruszyło podczas czytania tejże książki. Napisałeś książkę?! Obserwuję Twojego bloga- niemal od razu!

      Usuń
  28. Chyba muszę przeczytać te książki.
    U mnie nowy post, zapraszam.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Słyszałam kiedyś o tej książce. Chyba najwyższy czas, aby ją przeczytać. Zapowiada się bardzo fajnie.

    Zapraszam na książkowe rozdanie
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/2015/07/blogowe-losowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Kolejna książka do mojej listy ;-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakoś nigdy nie byłam zainteresowana polskimi autorami. Ale twoj opis ksiazki, zachęci mnie do kupna tej książki i przeczytania jej. Wolę wzbogadzic swoją wiedzę niż marnować swój czas przed komputerem. :)


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://suneshinebaby1.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo się cieszę, że tak zdecydowałaś! Ja również, ale Terakowska to idealny wyjątek :)

      Usuń
  32. W czasie wakacji, jestem tak zabiegana że nie mam chwili na przeczytanie obojętnie jakiej książki. Wieczory marnuję przy komputerze. Czas coś zmienić! Gdy czytałam Twoją recenzję, wzbudziła się we mnie chęć do przeczytania tej książki. Opis jest świetny, co dopiero sama książka:)
    Bardzo polubiłam Twojego bloga, zostaję tu na dłużej :)) Obserwuję!
    Pozdrawiam♥

    http://modestly-live.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam- aw, dziękuję kochana! Bardzo się cieszę, że choć na chwilę odsunę Cię od komputera! :D

      Usuń
  33. Nie czytałam, jednak recenzja ciekawa, może się skuszę, szczerze Ci powiem, że ten ptak na blogu mnie urzekł, a moje ręce także są zajęte ołówkami i piórami kulkowymi
    zapraszam do siebie http://zakryteslowami.blogspot.com/ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Słyszałam o tej książce musze przeczytać :)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  35. Książki nie czytałam, ale chętnie po nią sięgnę :)

    http://evveline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak do tej pory jeżeli sięgałam po polskich autorów to tylko z gatunku fantasy ;) Może się skuszę i w wolnej chwili przeczytać opisaną przez Ciebie książkę.

    Zostawiam link do siebie, może uda mi się zdobyć nominacje :D http://catherine-k.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od polskiego fantasy stroniłam jak od ognia. Generalnie od polskich artystów nieco się odwróciłam.. a pani Dorota naprowadziła mnie z powrotem na dobrą drogę :)

      Usuń
  37. OOo nie słyszałam wcześniej o tej książce :o
    ale niewątpliwie mnie zachęciłaś i chyba po nią sięgnę ;)
    wana-wanaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo podoba mi się ten blog teraz będę go obserwować :) http://kmurawskaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Poczwarka była jedną z lektur w gimnazjum, którą przeczytałam w jakiejś części. Powiem szczerze, że nie zaciekawiła mnie wtedy i nawet nie wiem czy wciąż jest obowiązkiem czytelniczym. Myślę, że jednak teraz bardziej dojrzałam do takich tematów i z chęcią chwyciłabym za nią. Nie lubię jednak czytać ebooków, a nie mam dostępu do polskich książek. Mogłabym zamówić na empiku, ale muszę pieniądze uzbierać. Dziękuje za miły komentarz u mnie. :)

    ~ Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy!

      To prawda,do tego typu książek trzeba dojrzeć- widzę przykład u siebie. Musiałam naprawdę przemyśleć swoje życie, by powrócić do Poczwarki ;)

      Usuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo masz fajny styl pisania:)
    http://obiektemwestchnien.blogspot.com/2015/08/nananananana.html#more zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Księżke znam. Jest super !
    Sam post jest extra ! Obserwuje i liczę na rewanż :)

    http://feelingsofhumanity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! :D Oczywiście zaobserwuję (kiedy tylko wszystko wróci do normy- rewanż!)

      Usuń
  43. Bardzo klimatyczny podkład muzyczny, bardzo fajnie się to czytało. Super przedstawiłaś fabułę! Mam nadzieję, że Poczwarka już niedługo trafi w moje ręce! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się trafić z utworem! Pozdrawiam również :)

      Usuń
  44. Ja osobiście nie lubię czytać grubych książek, ale jeśli ciekawa to może przeczytam :)

    Zapraszam do mnie! Komentarze oraz obserwacje mile widziane!
    http://angelll-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to jakieś super-hiper grube! Są książki po 800 stron! :D

      Usuń
  45. Strasznie zaciekawiła mnie ta książka. Na pewno zostanie zapisana do książek, które muszę przeczytać :)
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Książka wydaję się być bardzo ciekawa, lubię takie życiowe tematy. Dają one dużo do myślenia z zastanowienia się do czego zmierza nasze życie. Chyba wybiorę się do biblioteki sprawdzić czy nie ma tam przypadkiem tej książki. Mam jeszcze jedno bardzo ważne pytanie, jak się nazywa ten utwór który leci w tle? Przepiękny jest!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nazywa się utwór? Specjalnie sprawdziłam! Yiruma - River flows in you, wersja piano :)

      Usuń
  47. bardzo fajna książka i post
    zapraszam
    http://haniaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

★゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜・。。・゜★

Dziękuję za wszystkie komentarze, które nieustannie podnoszą mnie na duchu, napędzając do pisania. Oczywiście przyjmuję na klatę każdą krytykę, niemniej jednak tylko wtedy, kiedy jest ona dzielnie uzasadniona. Chcąc Wam się odwdzięczyć, proszę o jedno- podawajcie linki do Waszych blogów!

Dziękuję ♡